4 Mayıs 2015 Pazartesi

Kaptanın Seyir Defteri - 2

Sevgili Mürettebat, yeni bir seriye başlamadan önce biraz soluklanmam gerek. Kendini tekrar etmeyen, çıtayı yükselten öyküler yazabilmek için biraz taze nefese ve taze kana ihtiyacım var. Yine de arayı çok açmayacağımın sözünü vermiş olayım.

Ortam ve Kaçamak serilerine gösterdiğiniz ilgiye kuru bir teşekkürle yanıt vermek yerine, daha iyi serilerle çıkmak istiyorum karşınıza. Bu yüzden, okumaya, dinlemeye, izlemeye, notlar almaya devam ediyorum.

Son zamanlarda hem bilim-kurguya, hem de çizgi romana merak saldım.

Bilim-kurgunun, insan aklının sınırlarını zorlayan yanını seviyorum. Yaratılan yapay dünya, gerçekliği çok daha güçlü bir şekilde yansıtabiliyor çoğu zaman.

Çizgi roman merakım ise çok daha taze. Ama hem edebi yönü, hem de çizimleri güçlü olan eserler beni büyülüyor desem, abartmış olmam. Sözcüklerin ve görsellerin gücüyle aklımı tahrik etmekle kalmıyor, tatmin de edebiliyor.

İnsanın ürettikleri, beslendikleri ile paralel seyrediyor tahmin edersiniz ki. Sıradaki seriyi, fantastik yönü daha zengin bir şekilde kurgulamayı düşünüyorum. Kaçamak serisinin beşinci ve altıncı bölümünü yazarken, kendimi çok daha özgür hissettim. Sanırım bir sonraki seri, buna benzer bir çerçevede ilerleyecek...

Okuyanların hep sorduğu bir soru var. Bu yazdıklarım, gerçekten yaşadıklarım mı? Bir çoğu öyle... Ama yazarken, yaşadıklarımla sınırlı kalmak da istemiyorum. Hayal gücünü tahrik etmek ve esin verecek şeyler yazmak istiyorum. Bunun için gerekirse gerçeğin sınırlarını da zorlayabilirim.

Sonuçta maksat, hem kendimi, hem sizleri tatmin edebilmek.

Hepinizi en tatlı yerlerinden öperim anacım.

Sizi seven kaptanınız...

37 yorum:

  1. İnsanın kendini beslemesi gerekiyor zaman zaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, beslenmeden üretim olmuyor.

      Sil
  2. Animeye de başla o zaman. Hatta hem bilim kurgu hem anime olarak Steins;gate'i öneriririm. İlk 5 bölüm biraz sıkıcı olsa da sabret.

    Bi de hepimizi öpme, adamı illa homofobik homofobik konuşturacaksın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam ulan öpmüyorum seni :D

      Aradığım tadı, lezzeti ve derinliği animelerde pek bulamadım Berkay ya. Miyazaki ustanın animasyonlarını severim mesela ama o da anime kabul edilir mi bilemem...

      Sil
  3. Kaçamak serisinde 5. ve 6. bölümdeki anlatımın çok hoşuma gitmişti. Farklı anlatım tarzları hep dikkatimi çekiyor zaten. Yine öyle kendine özgü bir anlatım yakalarsan çok hoş olur.

    Annem ve babam çizgi roman aşığıdır. Ben de severim ama tutku derecesinde bir tek Batman çizgi romanlarını seviyorum. Çizgileri güzel olan hikayeler her zaman hayal gücünü harekete geçiriyor zaten. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım yeni seriyi sevecek misiniz :)

      Blacksad öneriyorum şiddetle Drama. Çok şiddetli öneriyorum hatta. Baktım, Türkiye'de de birinci ve ikinci albümleri çıkmış. Bir an önce al bence, yorumlarını da beklerim :)

      Sil
  4. Fantastiğe biraz kayarsan nasıl şeyler olur düşünmek bile harika :D
    Eminim farklı anlatım tarzının altından çok güzel kalkarsın ki Kaçamaktaki 5 ve 6.bölümler inanılmaz güzeldi :D
    Yaşadıklarını ilham alıp anlatman ve buraya birebir aktarmaman neden önemli olsun ki? Yaşamışsın geçmiş bitmiş şeyler sana bir şeylere başlaman için yol gösterir ama onu yazmak yerine kendin farklı şeyler katman hikayelerini daha bir güzelleştirir ne de olsa :D Sen istediğin gibi yaz, düşüncelerini aktar meçhul burada seni zevkle okuyan bir kitle var :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlamam için böyle bi gaz lazımmış demek ki :D
      Açarım biramı ve başlarım yazmaya o zaman şeker ;)

      Sil
  5. anacım bizde öptük yaa :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni ayrıca blogundan da öptüm :) yalnız fazla derinlere açılmayalım, boğuluruz :)

      Sil
  6. Fantastiği sonuna kadar destekliyorum :D Bu ara distopya falan sardım ben :D Sen onu yazarsın şu kaçamaktaki bölümleri sevmiştim ben :D

    YanıtlaSil
  7. hacı en tatlı yerimden öpüyorsun ama olmuyor
    homofobik değiliz ama bu kadar değill
    böylesi hiç değil :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gerçek homofobi bu deeğeel" :)
      Tamam seni de öpmüyorum. Sen kaybedersin :p

      Sil
  8. Öpünce ben mutlu oluyorum. Sıkıntı yok yani belirteyim dedim. :) Çizgi sularına da hoş geldin diyorum. Daha da bir mutlu ettin beni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizgi dünyası pek güzel bi dünya yahu :)

      Sil
  9. Bizbize takılmaya geldim :) Kahve'ye bekleriiiim... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin, sevgiler :)

      Sil
    2. Yeni postu açamadım kaldırdın mı? E bi de sen bana geldin mi? Kahve sevmiyosan çay da var yani :)

      Sil
    3. Tamam sen kaldırmışsın o yayını! ?

      Sil
    4. Bir de evet, arkadaş haklı, düzenli yazı bekliyoruz. Yok öyle bakıp kaçmalar! :)

      Sil
    5. Aaaa! Denetime tabi olmadığı için yoruma cevaplarımı görmüyor! Panikledim bir an :D
      O zaman ben de lafı uzatayım ki dikkat çeksin :)

      Sil
    6. İşte geldim burdayım :)

      Sil
  10. Selam Meçhul, nasılsın?

    Ben sadece Merhaba demek için gelmiştim. Bir de yeni hikaye yazmadığın için merak ettim. :)

    Ben böyle bloga uzun zaman uğramayınca kesin başıma bir şey gelmiş oluyor. Herkes benim gibi sakar değil biliyorum ama yazı girmeyen blogları görünce panik oluyorum. :D

    Umarım iyisindir. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim Yeoman :) Onu mu yazsam bunu mu yazsam diye düşünüp duruyorum hala :)

      Sil
    2. İyi olmana sevindim, Kaptan. :)

      Bak, itiraf ediyorum. Yazılarını özledim. Hem bir de fantastik bir anlatım üzerinde yoğunlaştım dedin, heyecan ile onu bekliyorum. :)

      Lise de bir edebiyat hocam vardı ve bana hep makale yazdırırdı. Ben de yazma işini yavaş yavaş yapınca bana derdi ki, ben gelip o poponu sıraya yapıştırmadan önce oturuyorsun ve kendine bir konu seçip makaleni yazıyorsun. :D Sen ne yazacağım diye düşünüyorum deyince o geldi aklıma. :D

      Sil
    3. En sonunda popomu sıraya yapıştırıp yazdım bir şeyler Yeoman :)

      Sil
  11. Ne alemdesin bakmak için geldim. Ama yukardaki yazıya istinaden bence artık karar vermiş olmalısın yakın zaman :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararımı vermiştim ama son anda bir değişiklik yapıp başka bir şey yazmak istedim :) Hikayeyi koymadan kuru kuru yorum yazmak da istemedim. Yeni seriye merhaba deyin :)

      Sil
  12. Meçhul nerelere kayboldun sen 10 gün oldu ne bir yazı ne bir hikaye hiç sesin soluğun çıkmıyor. İyi misin? Nerelerdesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım, fark etmiş olmalısın :)

      Sil
  13. Meçhuuuuuulllllllll nerelerdesin yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım ama sen yeni kimliğinle geldin sanırım :)

      Sil
    2. Evet kaptan yeni kimlikle geldim. Deşifre oldum da azıcık. Nasıl bu seferki nick? Begendin mi? Çok mu çoluk çocuk işi sence? :))

      Sil
    3. Bence en iyi nick insanın kendine yakışanı giymesidir :D
      Sana da çok yakışmış ;)

      Sil
  14. Merhaba , yeni tandım sizi ve belli ki sık sık uğrayacağım sayfanıza.. Benim bloğuma da beklerim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım keyif alırsınız. Blogunuza bakacağım...

      Sil