17 Temmuz 2013 Çarşamba

Güneye Giderken - 1

Oturduğumuz kafede, Bulutsuzluk Özlemi’nden Güneye Giderken çalıyordu. Çaylarımızı yeni bitirmiş, sigaralarımızı tüttürüyorduk.

“Güneye gidelim mi?” diye sordum.
“Nasıl yani?”
“Güneye işte. Tatile çıkalım mı?”
“Birlikte mi?”
“Evet.”
“Kaç gündür tanışıyoruz ki?”
“Önemi var mı? Sen çalışmıyorsun, ben de işlerimi ona göre organize ederim.”

Daha bir hafta önce tanıştığım Melis, benden birkaç yaş küçük üniversite öğrencisiydi. Okulu tatile girmiş, O da Ankara’daki ailesinin yanına dönmeden bir iki hafta daha İstanbul’da kalmaya karar vermişti. 

“İyi ama, nereye gideceğiz?” diye sordu.
“Önemi var mı?”
“Ne bileyim. Plan, program, rezervasyon falan…”
“Plan şu: Arabaya atlıyoruz. Ege boyunca güneye iniyoruz. Beğendiğimiz yerde kalıyoruz. Sıkılınca yola devam ediyoruz. Rezervasyona da gerek yok. İlla ki boş yerler vardır. Görmek istediğin özel yerler var mı?”
“Biraz düşünmem lazım. Ama ilk aklıma gelen yer Akyaka. Çok güzel ve sakin diyorlar. Kaş tarafına gitmeliyiz bir de. Fethiye ve Kaş arasındaki antik kentleri görmek güzel olur.”
“Yamaç paraşütü yapmadan dönmeyelim ama.”
“Ben cesaret edebilir miyim bilmiyorum.”
“Ben seni gaza getiririm.”
“Ne zaman çıkıyoruz peki?”
“Yarın.”
“Ne çabuk.”
“Hadi kalkıp da tatil alışverişimizi yapalım.”
“Hadi o zaman.” dedi gülerek.

Derin kahverengi gözleri güneş ışığı vurduğunda elaya dönüyor, uzun siyah saçlarının arasında ışıltıyla parlıyordu. Kıvrımlı esmer bedenine eşlik eden dolgun dudaklı gülümsemesi, O’nu ilk gördüğümde de beni peşinden koşturmuştu.

“Bu sürprizlerini seviyorum.” dedi.
“Biliyorum.” dedim muzır gülüşümü takınarak. “Özellikle büyük olanları.”
“Sen küçük mü seviyorsun?”
Göğüslerine baktım.
“Seninkiler hangi sınıfa giriyorsa onu seviyorum.”  dedim.

Tatil maceramız başlıyordu. 

Devam edecek...

6 yorum:

  1. arayı açmadan ikinci parça gelmeli yoksa konu çekiciliğini kaybedebilir ;) kolay gelsin şimdiden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 19 temmuz akşamı yayında olacak...

      Sil
  2. Günlük olarak yayınlanmalı bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük tempoya dönmeyi düşünüyorum. Ama bunun için bir süre daha öykü biriktirmem gerekiyor...

      Yine de teninhikayesi@gmail.com 'a mail atarsanız, hikayenin devamı ile ilgili küçük bir sürpriz yapabilirim :)

      Sil
  3. güneye inmek güzel böyle bir anda spontane gelişen plansız geziler daha güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. spontane olunca neredeyse her şey güzel :)

      Sil